Els dinosaures dels Pirineus a la Fira de Recerca en Directe

Els propers dies 6, 7, 8 i 9 d’abril, en el marc de la 14a edició de la fira Recerca en Directe, investigadors de diversos centres de recerca de Catalunya traslladaran part del seu laboratori a CosmoCaixa Barcelona per convidar als ciutadans a participar als seus projectes i resoldre enigmes tot seguint la metodologia científica. L'ICP hi instal·larà un stand on s'explicaran alguns dels projectes de recerca al voltant dels dinosaures que van viure als Pirineus fa més de 66 milions d'anys.

Durant els quatre dies que dura la Fira, els investigadors del grup de recerca de faunes del Mesozoic de l'ICP, Albert G. Sellès i Bernat Vila explicaran als visitants com es va excavar un coll de sauròpode de gairebé cinc metres de llarg, així com la història d'aquest descobriment que es remunta a mitjans del segle passat. Els participants podran veure i tocar fòssils originals així com diverses rèpliques i observar closques d'ou de dinosaure mitjançant una lupa binocular.

La Fira, coorganitzada pel Parc Científic de Barcelona (PCB) –en el marc del programa ‘Recerca en Societat’– i l'Obra Social ”la Caixa”, té com a objectiu apropar la ciència a la ciutadania, afavorir el diàleg entre el públic i els investigadors i fomentar vocacions científiques entre els joves, i enguany es duu a terme amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de la Universitat de Barcelona.

A banda de participar de l'stand de l'ICP, el visitant podrà posar a prova la ‘capacitat visual’ d’un cotxe autònom per detectar vianants i evitar accidents, descobrir com es fa servir la bioenginyeria per dissenyar els dispositius i fàrmacs del futur o crear criatures fantàstiques en un món virtual de 6 metres de diàmetre per interaccionar amb altres.

Temes i grups de la Fira Recerca en Directe 2016